Premenstruační syndrom – PMS

Týdnu před menstruací, během kterého ženy trápí bolesti hlavy, svalů, ale i podrážděnost nebo třeba nespavost, se říká premenstruační syndrom (PMS). Tento problém zahrnující psychické i tělesné příznaky postihuje velkou většinu žen, ale s různou intenzitou.

Premenstruační syndrom: příznaky

Premenstruační problémy mohou představovat únavu, netečnost, úzkost, deprese. Ženy trápí také kromě bolesti hlavy a svalů také bolesti prsů a kloubů. Některé pacientky si stěžují ne zvýšenou spavost, otoky a zhoršení akné.

premenstruační syndrom

Někdy se lze těchto příznaků zbavit snáze, jindy je zapotřebí konzultace s gynekologem.
Na zmírnění jsou pak doporučovány nejprve vhodné cviky nebo strava, až v případě, že tyto preventivní procesy neúčinkují, se přistupuje se k užívání léků.

Na co se tedy zaměřit při samoléčbě?

V příslušném období by se jídlo mělo konzumovat po menších porcích a raději častěji. Organismus se tak vyhne pocitu přeplnění a plynatosti. Jinak by strava měla být velmi pestrá, obsahovat dostatek ovoce, zeleniny a vlákniny. Doporučuje se strava, která je bohatá na vápník a hořčík. Neměly by chybět ani vitamíny skupiny B (nejlépe B6) a dále vitaminy C a E. Prospět mohou také určité druhy hub. Podle výzkumů v době zhruba týden před menstruací není vhodné větší solení jídla, protože tak dochází ke zbytečnému zadržování vody v těle. Pokud by i tak docházelo k větším otokům, bylo by zapotřebí předepsat diuretika. Samozřejmě i v tomto období je třeba dostatek pití.

Káva, alkohol nebo cigarety se pak zase mohou postarat o větší výkyvy nálad, které často i tak člověka ovládají. Nálady jsou totiž v období PMS velmi častým společníkem. Zlepšit tyto stavy může relaxace, cvičení jógy, poslouchání hudby. Někdy ale mohou nálady přerůst v deprese, pak nejspíš lékař předepíše antidepresiva. Zapomínat by se také nemělo na dostatek spánku, pomáhá i hluboké dýchání.

Vhodné je pravidelné cvičení, alespoň procházky, které mohou působit také jako příjemný odpočinek. Vše by mělo směřovat k odbourání únavy a změny nálad. Kromě jógy jsou doporučovány cviky na „křížové bolesti”, plavání a jízda na kole.
Aby se člověk necítil opuštěně a izolovaný, neměl by se vyhýbat kontaktům s ostatními osobami. Dá se tak zamezit i depresivním stavům.

Zdroj
https://cs.wikipedia.org/wiki/Premenstrua%C4%8Dn%C3%AD_syndrom
https://www.stefajir.cz/?q=premenstruacni-syndrom

Produkty

Duanwood Red Reishi Extrakt
HE SHOU WU